Ліцей. с.Павлівка

Калинівської міської ради Вінницької області

Ліцей. с.Павлівка Калинівської міської ради Вінницької області

Кабінет практичного психолога

 
 

 

Бурлака Олеся Василівна

Практичний психолог


 

 

Графік роботи

Практичного психолога

Ліцею с. Павлівка

Бурлаки О.В.

 

 

Дні тижня

Інтервали робочого часу

 

 

З____год

 

По_____год

Понеділок

8.00

 

16.00

Вівторок

8.00

 

16.00

Середа

8.00

 

16.00

Четвер

8.00

 

16.00

П'ятниця

8.00

 

16.00

 

Зменшення впливу стресу в педагогічній діяльності

  1. Визначте негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть своє ставлення до них.

  2. Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров'ї, освіті, діяльності, сім'ї, позитивному мисленні.

  3. Навчіться розслаблятися: тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу. Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет боротьби із стресом.

  4. Зробіть паузу: зробити паузу у спілкуванні; порахувати до 10; вийти з приміщення. Такі „перерви” потрібно робити якнайчастіше в ті  моменти, коли відбувається втрата самоконтролю.

  5. При виникненні почуття тривоги або напруги, занурьтеся в „тут і зараз” зосередьтеся на своєму диханні.

  6. Змусьте стрес працювати на Вас, а не проти Вас, опануйте головним умінням – перетворюйте негативні події у позитивні.

  7. Оволодіти теорією та практикою позитивного мислення. Позитивне мислення – це головний людський інструмент забезпечення здоров’я і благополуччя.

Бережіть себе!

ПАМ’ЯТКА

для дітей, що потрапили у складну життєву ситуацію, або для тих, кому погано…

1.     У разі сильних емоційних переживань давай волю сльозам, як наодинці, так і у присутності інших дітей. У цьому немає нічого страшного. З одного боку – спрацює механізм внутрішньої душевної розради, а з другого – цим можна подати сигнал про твоє важке становище, викликати співчуття і бажання зарадити твоєму горю.

  2.     Дієвий спосіб боротися з тугою – ставити перед собою досяжні цілі і зрозуміти, що життя не обходиться без розчарувань.

 3.     Якщо ти втратив спокій через почуття глибокої провини, буде краще спробувати якнайшвидше виправити становище, ніж дати проблемі розростися. Ти вчиниш правильно, якщо розкажеш про все батькам або іншим людям, небайдужим до твоєї долі. Цілком можливо, що спочатку вони будуть прикро вражені, засмутяться, будуть тебе лаяти. Але потім, скоріше за все, почнуть думати тільки про те, як тобі допомогти.

 4.     У будь-якому разі, якщо ти занепокоєний і збентежений, краще не страждати на самоті. Поділись зі своїми переживаннями з людиною, якій ти довіряєш. Щира розмова може знизити емоційне напруження і допоможе подивитись на проблему з іншої точки зору. Зазвичай можна більш-менш заспокоїтись, коли хтось виявляє співчуття до нашого горя і болю.

 5.     Поширеною помилкою є очікування, що інші здогадаються про твої страждання, почнуть тебе запитувати і пропонувати допомогу. Але жодна людина не може бачити, що на серці в іншої, зокрема і в тебе, тому сам шукай потрібного контакту, відкрий своє серце тому, кому ти довіряєш і кому до снаги тобі допомогти. Тримати все у собі – те ж саме, що самому тягнути важкий тягар.

 6.     У виникненні або посиленні пригніченого стану нерідко винна занижена самооцінка. Якщо ти постійно чуєш принизливі вислови про себе й образи, можна почати сприймати себе нікчемною людиною, яка не варта поваги інших. Але поміркуй, хіба хтось має право тебе оцінювати? Хоч би що думали про тебе інші, ти є унікальною особистістю. І якщо комусь щось у тобі не подобається, то це їхні проблеми, а не твої. Шукай спілкування з тими, хто ставиться до тебе по-доброму і з розумінням.

 7.     Почуття відчаю саме собою не пройде. Якщо відчуєш напад глибокого смутку і нудьги, спробуй переключитися на щось інше, зайнятись якоюсь справою. Не можна сидіти, склавши руки. Якщо ти займаєшся тим, що у тебе добре виходить, то до тебе знову повертається почуття самоповаги, яке зазвичай зникає, коли загострюється депресія.

 8.     Корисно також займатися тим, що тішить тебе. Походи по магазинах і зроби самому собі або комусь із близьких та друзів приємний подарунок, пограй, приготуй свою улюблену страву, перечитай улюблену книжку, по розгадуй кросворди, помалюй, щось відремонтуй удома, зроби ранкову зарядку, піди в спортзал, прогуляйся на свіжому повітрі, покатайся на велосипеді, роликах та ін.

 9.      Найкращими ліками від пригніченості є допомога іншим – тим, хто переживає важкий період у своєму житті. Співчуття чужій біді й намагання допомогти ділом здатне перекрити власний душевний біль.

 10.   Чимало фахівців сходяться на тому, що у критичному стані допомагає релігія. Навіть якщо серед твого близького оточення ти не знайдеш людину, гідну твоєї довіри, ти завжди можеш звернутися у щирій молитвеній розмові до люблячого Небесного Батька, який ніколи не зрадить і повсякчас напоготові вислухати тебе, виявити до тебе доброту та повагу.

 11.      У жодному разі не вдавайся до спроби приховати, або подолати свою депресію за допомогою наркотиків або алкоголю. Це пастка, в яку потрапляють ті, хто шукає легких шляхів розв’язання проблем. Адже після тимчасової розради і відновлення життєвого тонусу насувається хвиля пригніченості і роздратованості.

 12.      Якщо твій душевний стан дуже розбалансований і ти відчуваєш, що не в змозі адекватно оцінювати ситуацію, спробуй звернутися до фахівця: психолога, психотерапевта, психіатра. Сьогодні існують служби анонімної допомоги людям у кризових моментах життя.

 

ВИХІД ЗАВЖДИ Є!

Підтримка в умовах війни

Корисні поради, як опанувати себе в критичних умовах, як допомогти близьким та підтримувати здоровий психічний стан в критичних умовах


https://dovidka.info/psyhologichna-pidtrymka-v-umovah-vijny/



Турбота про дитину неможлива без турботи про дорослих, які з нею поряд. Саме від психологічного стану дорослих людей, їхньої ресурсності, залежить стан дитини. Група волонтерів - психологів, що реалізує проєкти для дітей, створила телеграм-канал "Подбай про себе, метою якого є підтримання психічного здоров`я українців. Щодня тут публікують максимально легкі та корисні поради з питань безпеки, психології, цікаві факти та спостереження. Посилання на телеграм-канал 


https://t.me/PodbayProSebe

Та телеграм-канал "Підтримай дитину", де додають ігри, вправи та поради - як підтримати дитину у складні часи

https://t.me/pidtrumaidutuny

Рекомендації, щодо підтримки дисципліни в класі

Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує

зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є

доброзичливі відносини між учителями і дітьми.

Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше

нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до

навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма

вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної

школи.

При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати

наступні правила:

1. Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним

процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.

2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.

3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до

кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи,

створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.

4. Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не

допускайте перевтоми учнів.

5. Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може

бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.

6. Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе

лідерами.

7. Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів,

дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й

авторитету вчителя.

8. Будьте привітними.

9. Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої

поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться

згідно з вашими очікуваннями.

10. Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми,

ускладнює стосунки в колективі.

11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не

можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.

12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над

собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів.

Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.

13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях гуртка,

позакласних заходах, спільних походах.

Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку,

але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі.

Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна

інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його

можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.

Успіхів!

 

 

ЗДОБУВАЧАМ ОСВІТИ 

Коли варто звернутися до психолога | Донецький обласний  навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти

 

    ;