Написання власних іменників з великої букви. 3клас В.І.Кривошея
Тема. Власні та загальні іменники. Написання власних іменників з великої букви.
Мета: Ознайомити учнів з поняттями „власні іменники", „загальні іменники". Спонукати учнів вживати у мовленні нові мовознавчі терміни. Закріплювати навички написання власних іменників. Розвивати спостережливість, увагу, навички каліграфічного письма. Виховувати любов до рідного краю, любов і повагу до художника і поета Т. Г. Шевченка .
Обладнання: портрет Т. Г. Шевченка, малюнок «Тарасової гори в Каневі», таблиця „Власні та загальні іменники", картки, таблиця з загадками, підручник.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу (урок-гра).
Хід уроку
I.Організація класу
І знову кличе дзвоник в клас,
Знання нові чекають нас.
Ми дуже любим рідну мову,
Її мелодію чудову,
Тож починаємо урок.
На уроці всі будемо:
Уважні,
Розумні,
Організовані,
Кмітливі.
– Діти, сьогодні до нас на урок завітала Снігова Королева. У руках у неї скринька з подарунками. Хто буде добре працювати на уроці, той за кожну правильну відповідь буде отримувати фішку-сніжинку. Їх кількість вплине на вашу оцінку за урок.
IІ. Актуалізація опорних знань
1. Робота в парах
– Діти, у вас на партах лежать аркуші, на яких написані слова (лінь, уважність, активність, неуважність, наполегливість, старанність, спостережливість, цікавість).
– Які з цих слів заважають вчитися?
– (Лінь, неуважність).
– А які б ви хотіли запросити на урок?
(уважність, активність, наполегливість, старанність, спостережливість, цікавість)
– До якої частини мови належать ці слова?
( Ці слова належать до частини мови-іменник).
– Що називається іменником?
2. Перевірка домашнього завдання
а) Конкурс на найцікавішу казку (Вправа 283, с.120).
б) Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
– Яка частина мови називається іменником?
( Іменник-це частина мови, що означає назву предмета і відповідає на питання хто? що?)
– Які іменники належать до істот, а які до неістот?
( Назви істот відповідають на питання хто? - дитина, метелик, лижник. Назви неістот відповідають на питання що? – машина, кавун, зима).
3. Робота за картками (в парах)
Учні працюють самостійно. Потрібно розкласти слова у два конверти:
стіл, корова, учень, книга, пальто, ведмідь, зима, листя, заєць, машина.
назви істот назви неістот